Białek, ZBP: Sztuczna inteligencja pozwala przenieść zasoby ludzkie na inne kierunki

– Cyberbezpieczeństwo to obecnie jedno z największych wyzwań w zakresie funkcjonowania sektora bankowego. Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana na dwa sposoby. Banki starają się wykorzystywać jej algorytmy i uczenia maszynowego do pomocy w zakresie przeciwdziałania cybeprzestępczości, np. różnego rodzaju analiz predykcyjnych, do wykrywania zachowań, które trudno byłoby zauważyć zwykłemu pracownikowi, które wymagają prześledzenia całych łańcuchów […]

Białek, ZBP: Sztuczna inteligencja pozwala przenieść zasoby ludzkie na inne kierunki

– Cyberbezpieczeństwo to obecnie jedno z największych wyzwań w zakresie funkcjonowania sektora bankowego. Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana na dwa sposoby. Banki starają się wykorzystywać jej algorytmy i uczenia maszynowego do pomocy w zakresie przeciwdziałania cybeprzestępczości, np. różnego rodzaju analiz predykcyjnych, do wykrywania zachowań, które trudno byłoby zauważyć zwykłemu pracownikowi, które wymagają prześledzenia całych łańcuchów zależności, zwłaszcza, kiedy mamy do czynienia z bardziej wyrafinowanymi schematami dokonywania przestępstw – powiedział Tadeusz Białek, prezes Związku Banków Polskich w rozmowie z ISBnews.TV podczas IT@BANK w Warszawie.

Widoczne jest, szczególnie w USA, że cyberprzestępcy wykorzystują technologie do tego, aby podszywać się pod głos bliskich osób, czasem również doradców finansowych. W Polsce również takie schematy się już pojawiły. Sektor finansowy nieustannie musi dostosowywać się do bieżących wyzwań.

– Sztuczna inteligencja to nie tylko zagrożenia. My w Polsce wykorzystujemy ją, aby kreowała zaopatrzenie na produkty, ofertę ściśle dostosowaną i skrojoną na potrzeby danego klienta. W dużej mierze w bankach funkcjonuje obsługa infolinii przez systemy sztucznej inteligencji, czy chatbota. Pozwala to przenieść zasoby ludzkie na inne kierunki – podsumował.

Źródło