Cashless Solutions pozyskało 1,5 mln złotych na rozwój Instapay

Instapay to rozwiązanie, które automatyzuje proces realizacji płatności od kontrahentów. Jego twórcy pozyskali właśnie 1,5 mln zł na dalszy rozwój i ekspansję rynkową i uruchamiają nową wersję aplikacji o rozszerzonych funkcjonalnościach.  fot. Shutterstock Instapay automatyzuje płatności i poprawia ściągalność comiesięcznych należności. Jest to rozwiązanie, które po jednorazowym wprowadzeniu do systemu danych płatników nie wymaga praktycznie ... Artykuł Cashless Solutions pozyskało 1,5 mln złotych na rozwój Instapay pochodzi z serwisu PRNews.pl.

Cashless Solutions pozyskało 1,5 mln złotych na rozwój Instapay

Instapay to rozwiązanie, które automatyzuje proces realizacji płatności od kontrahentów. Jego twórcy pozyskali właśnie 1,5 mln zł na dalszy rozwój i ekspansję rynkową i uruchamiają nową wersję aplikacji o rozszerzonych funkcjonalnościach. 

fot. Shutterstock

Instapay automatyzuje płatności i poprawia ściągalność comiesięcznych należności. Jest to rozwiązanie, które po jednorazowym wprowadzeniu do systemu danych płatników nie wymaga praktycznie dodatkowego nadzoru. Automatycznie pomaga firmom w zarządzaniu należnościami, przez co poprawia ich płynność finansową (cash flow).

Oferująca Instapay spółka Cashless Solutions w ramach rundy seed otrzymała zastrzyk finansowy w postaci 1,5 miliona złotych, który zamierza przeznaczyć na rozszerzenie produktu o nowe funkcjonalności, przede wszystkim możliwość automatycznego sprawdzania statusów płatności w czasie rzeczywistym przy wykorzystaniu open bankingu oraz rozbudowanego systemu powiadomień.

Inwestorami są Assay Group oraz fundusz VC Space Bridge. – Instapay ma wszystko, by szybko stać się rosnącym biznesem fintech – rozwiązuje bowiem realny problem, z którym zmagają się setki tysięcy polskich przedsiębiorców – mówi Łukasz Blichewicz, prezes Assay Group, funduszu Venture Capital, który inwestuje w obiecujące polskie startupy.

Można powiedzieć, że Instapay to Centrala Zarządzania Należnościami, w której przeglądasz wszystkie faktury, a system na bieżąco sprawdza otrzymywane płatności, automatycznie komunikuje się z klientami i wysyła przypomnienia oraz windykuje płatności, dostosowując komunikaty do etapu tego procesu. Pracownicy firmy zyskują łatwy dostęp do istotnych informacji, które nie giną na skrzynkach e-mailowych.

Co więcej, system umożliwia także liczne integracje, m.in. z bramkami płatniczymi, co umożliwia pobieranie płatności internetowych oraz rozbudowane zarządzanie subskrypcjami w oparciu o karty płatnicze, dzięki czemu pobieranie opłat cyklicznych jest dużo łatwiejsze zarówno dla usługodawców, jak i ich klientów.

Twórcy Instapay nie chcą zastępować istniejących narzędzi, których używają firmy. Zamiast tego stawiają na integrację z popularnymi systemami biznesowymi i fakturowymi. By automatyzować dodawanie należności, w Instapay możesz połączyć swoje konto, m.in.  z iFirma, inFakt czy wFirma. Możesz wykorzystywać bramki płatnicze, tj. Stripe czy PayU do pobierania płatności i zarządzania subskrypcjami, a także wykorzystać open-banking do automatycznego sprawdzania statusów płatności, niezależnie od ich formy. Firma będzie cały czas rozszerzać zakres dostępnych integracji.

Instapay po szybkiej integracji zaimportuje faktury, dane klientów i płatności, a gdy zauważy płatność po terminie, automatycznie rozpocznie proces windykacji oparty o wiadomości e-mail, sms i voice bot, których cykle można personalizować i dostosowywać do konkretnych klientów lub etapów.

Po wystawieniu faktury w programie księgowym, płatności automatycznie pojawią się w Instapay, który od tej pory będzie je monitorować na bieżąco. Dodatkowo, można udostępnić klientom wygodną metodę płatności online, przy pomocy kart, przelewów czy blik po integracji z wybranym pośrednikiem płatności w systemie. Instapay pomaga przeprowadzić wszystkie integracje bez dodatkowych opłat. Co więcej, nie trzeba nawet używać systemu do faktur. Płatności możesz wystawić także w Instapay i poprosić o nie klientów, w przypadku kiedy obsługujesz klientów B2C.

– Chcemy zrewolucjonizować sposób, w jaki firmy pobierają i zarządzają płatnościami. Uważamy, że od ciężkiej roboty są… roboty, a firmy muszą automatyzować procesy, by zwiększyć swoją efektywność operacyjną. Instapay to rozwiązanie, które pomaga oszczędzić czas, uporządkować i ułatwić powtarzalne, nieefektywne procesy po to, by przedsiębiorcy mieli więcej przestrzeni na budowanie relacji i rozwijanie firmy – mówi Dariusz Lipa współzałożyciel i CMO Cashless Solutions sp. z o.o.

Startup rozbudowuje nie tylko funkcjonalności, lecz także bazę klientów. Obsługuje biura rachunkowe, szkoły prywatne, szkółki sportowe, magazyny samoobsługowe, firmy ochroniarskie, a teraz nawiązuje pierwsze kontakty z firmami logistycznymi, firmami ubezpieczeniowymi i hurtowniami.

Dotychczasowy produkt przeznaczony był w szczególności dla firm, które oferują płatności subskrypcyjne i abonamentowe. Platforma pomogła przetworzyć płatności o wartości kilku milionów złotych. Teraz – dzięki nowej rundzie inwestycyjnej – Instapay uruchamia nowe rozwiązanie rozszerzające funkcjonalności tak, by mogła z niego skorzystać każda firma wystawiająca faktury i płatności z odroczonym terminem – niezależnie od branży.

Instapay jest przygotowany do skalowania sprzedaży – startup szuka klientów z nowych sektorów, w których wartością jest automatyzacja procesów związanych z płatnościami rekurencyjnymi. W następnym kroku firma planuje powiększenie zespołu o kolejnych specjalistów i ekspansję zagraniczną.

Źródło: Instapay

Artykuł Cashless Solutions pozyskało 1,5 mln złotych na rozwój Instapay pochodzi z serwisu PRNews.pl.