Jacek Kotarbiński – Idiokracja coraz bardziej realna

Agencja Informacyjna: Obraz „Idiokracja” („Idiocracy”) w reżyserii Mike’a Judge’a, wszedł na ekrany kin w 2006 roku. Był reklamowany jako komedia science-fiction. Później był odbierany jako… Artykuł Jacek Kotarbiński – Idiokracja coraz bardziej realna pochodzi z serwisu Agencja Informacyjna.

Jacek Kotarbiński – Idiokracja coraz bardziej realna
Idiokracja Jacek Kotarbiński

Agencja Informacyjna: Obraz „Idiokracja” („Idiocracy”) w reżyserii Mike’a Judge’a, wszedł na ekrany kin w 2006 roku. Był reklamowany jako komedia science-fiction. Później był odbierany jako proroctwo, teraz jako horror, za kilkanaście lat może być uznany za dokument. Ta zmian w ocenie wynika z rozpowszechniającej się głupoty, która sprawia, że absurdalne historie pokazane w filmie stają się rzeczywistością. 

Idiokracja

Obraz „Idiokracja” („Idiocracy”) w reżyserii Mike’a Judge’a opowiada o przyszłych czasach, w których zanikła wiedza, dominuje powszechny konsumpcjonizm, bieda i przemoc, co odpowiada światowym korporacjom. Niektórzy porównują film „Idiokracja” do takich filmów jak „Nie patrz w górę” w reżyserii Adama McKaya, „Wiadomości bez cenzury” („The Onion Movie”), „Ludzkie dzieci” („Children of Men”) w reżyserii Alfonso Cuarona, „V jak vendetta” w reżyserii Jamesa McTeigue, „Dzień Świra” w reżyserii Marka Korerskiego, „Seksmisja” w reżyserii Juliusza Machulskiego, czy książki „Handlarze kosmosem” („The Space Merchants) Frederika Pohla i Cyrila M. Kornblutha. 

Jacek Kotarbiński komentarz

Swój komentarz na temat filmu „Idiokracja” („Idiocracy”) w reżyserii Mike’a Judge’a, wyraził Jacek Kotarbiński:

Jacek Kotarbiński: Są filmy jak ukryte klejnoty. Obraz „Idiokracja” („Idiocracy”) w reżyserii Mike’a Judge’a, powinien być emitowany co tydzień w TVP1 TVN i Polsat. Film można zobaczyć w sieci na CDA. Obraz jest nawet lepszy niż „Nie patrz w górę”.

„Idiokracja” („Idiocracy”) to satyryczna komedia science fiction z 2006 roku w reżyserii Mike’a Judge’a, z Luke’em Wilsonem, Mayą Rudolph i Daxem Shepardem w rolach głównych. Fabuła filmy koncentruje się na Joe Bauersie (Luke Wilson), przeciętnym amerykańskim żołnierzu, wybranym do ściśle tajnego rządowego eksperymentu hibernacyjnego, ze względu na swoje wyjątkowo przeciętne cechy. Towarzyszy mu Rita (Maya Rudolph), prostytutka wybrana do tego samego eksperymentu. Zostają umieszczeni w kapsułach hibernacyjnych, ale zapomniani, gdy projekt zostaje porzucony.

Joe Bauersie i Rita budzą się 500 lat później w dystopijnej przyszłości, w której ludzka inteligencja dramatycznie spadła z powodu wieków antyintelektualizmu i konsumpcjonizmu. W tej przyszłości społeczeństwo jest zalewane konsumpcjonizmem i głupotą, a ludzie nie są w stanie wykonywać podstawowych zadań ani myśleć krytycznie. Przyszłość jest wypełniona absurdalnie zidiociałą technologią i kulturą; śmieci tworzą góry, a środowisko jest mocno zanieczyszczone. Najpopularniejszy program telewizyjny to „Au! Moje Jaja!”, a najpopularniejszy film oskarowy to „Tyłek”.

Joe Bauers staje się najinteligentniejszą osobą w przyszłości. Towarzyszy mu Rita, również przystosowująca się do nowego świata, oraz Frito Pendejo (Dax Shepard), prawnik, który pomaga Joe i Ricie w poruszaniu się po tym dziwnym świecie. Ekstrawagancki i niekompetentny prezydent Stanów Zjednoczonych, Prezydent Camacho (Terry Crews), stanowi dodatkowy element komiczny.

Film „Idiokracja” („Idiocracy”) w reżyserii Mike’a Judge’a, krytykuje spadek intelektualizmu i wzrost kultury, która ceni powierzchowną rozrywkę ponad myślenie krytyczne, a także ukazuje przyszłość, w której konsumpcjonizm dominuje w każdym aspekcie życia. Przyszły świat to pustkowie z powodu zaniedbania środowiska. Obraz wykorzystuje absurdalny humor i przerysowane sytuacje, aby podkreślić swoje satyryczne punkty, a gagi wizualne i przerysowane postacie są centralnym elementem komediowego stylu.

„Idiokracja” („Idiocracy”) w reżyserii Mike’a Judge’a, nie otrzymała dużego wsparcia marketingowego podczas swojej premiery i miała ograniczoną dystrybucję kinową. Jednak z czasem zyskała status kultowej ze względu na ostrą społeczną krytykę i humor.

Jacek Kotarbiński

Kim jest Jacek Kotarbiński?

Dr inż. Jacek Kotarbiński – ekonomista, marketingowoiec i inżynier. Jest uznanym autorytetem orazmiędzynarodowym ekspertem w dziedzinie marketingu, rozwoju marek, innowacji i zarządzania sprzedażą. Edukacja. Studiował ekonomię, finanse i zarządzanie w Republice Federalnej Niemiec, Republice Austrii i Rzeczpospolitej Polskiej. Inżynier gospodarki przestrzennej. Jest certyfikowanym audytorem systemów zarządzania jakością TÜV Bayern-Sachsen (obecnie TÜV Süd). (QMA: Qualitätsmanagement-Auditor QMA-TÜV). Stypendysta Fundacji Carla Duisberga. Doradca w Coaching Program Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ). Obronił doktorat na Wydziale Ekonomicznym Uniwersytetu Gdańskiego. 

Dla jakich przedsiębiorstw i marek pracował Jacek Kotarbiński?

Dr inż. Jacek Kotarbiński od 1990 roku aktywnie i skutecznie wspiera przedsiębiorstwa w zwiększaniu ich konkurencyjności, oferując praktyczne rozwiązania dostosowane do zmieniającego się środowiska biznesowego. Realizował projekty dla takich marek jak: Eurocash, Grupa Neuca, Mercedes Benz Polska, Grupa Lotos, Grupa Energa, Grupa Polpharma, Coca-Cola Polska, Orange Polska, Balex Metal, Grupa EWE, Grupa Enea, Masterlease General Motors Company Group (obecnie: Grupa PKO Banku Polskiego), Deloitte Poland, Agros Nova (obecnie: Maspex Group), Dr. Oetker, ROCHE Polska, Onet.pl, Kompania Piwowarska, Wirtualna Polska, Kamis, J.J. Darboven, Politechnika Gdańska, Uniwersytet Łódzki, Gdańska Organizacja Turystyczna, Port Gdańsk, Instytut Badań Edukacyjnych, Masters, Uczelnie Fahrenheita, Qiagen Poland i wiele innych. Współpracuje z innowacyjnymi firmami i startupami w ramach projektów Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego w Gdyni, Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości Starter czyGdańskiego Parku Naukowo-Technologicznego. Jest autorem strategii rozwoju m. in. dla Związku Uczelni Fahrenheita, Qiagen Poland, Masters czy Portu Gdańsk. Zarządzał marketingiem jako CMO Masterlease Polska (2001-2003), General Motors Company I Excecutive Managing Director POPAI Poland The Global Association for Marketing-at-Retail (2007-2017) (obecnie Shop! Association).

Z jakimi organizacjami współpracował Jacek Kotarbiński?

Jacek Kotarbiński jest członkiem Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu, Rady Marek Superbrands Polska, komisji Copy Advice przy Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, Rady Open Eyes Economy Summit, Rady Doradczej Kotler Impact Profesora Philipa Kotlera.Jest jurorem EFFIE Awards, PRCH Retail Awards, POPAI Poland Awards. Pracował w Radzie Programowej Forum IAB Polska. Keynote TEDx i wielu konferencji branżowych. 

Jakie książki opublikował Jacek Kotarbiński?

Jacek Kotarbiński opublikował książki „Sztuka Rynkologii” (Onepress, 2014 r.), „50 praw Kotarbińskiego Marketingu” (Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020 r.), „Marka 5.0. Człowiek i technologie. Jak tworzą nowe wartości?” (Wydawnictwo Naukowe PWN, 2021 r.), e-booki: „Sztuka Marketingu” (E-litera, 2013 r.), „Druga Sztuka Marketingu” (E-litera, 2018 r.) i „Trzecia sztuka marketingu” (E-litera, 2018 r.) Autor „Toporowa” (2024 r.) – cyklu opowiadań, inspirowanych twórczością Rolanda Topora.a: maj 2024). 

Jakie projekty stworzył Jacek Kotarbiński?

Jacek Kotarbiński jest twórcą marketingowej gry decyzyjnej „The Quarter” oraz komputerowych testów kompetencji pracowników marketingu i sprzedaży, projektów e-learningowych z zakresu e-marketingu. Jest pomysłodawcą i twórcą fanpage „Bareizmy Wiecznie Żywe” z ponad 200. tysiącami fanów. 

Na jakich uczelniach wykłada Jacek Kotarbiński?

Jacek Kotarbiński jest wykładowcą na studiach EMBA i MBA: Akademia Leona Koźmińskiego, Wyższa Szkoła Bankowa (Merito), Francuski Instytut Zarządzania, Gdańska Fundacja Kształcenia Menedżerów, Uniwersytet Gdański, Uniwersytet SWPS, Collegium Prometricum (Executive MBA w ochronie zdrowia) oraz Questus/Chartered Institute of Marketing. Jest certyfikowanym audytorem systemów zarządzania jakością TÜV Bayern-Sachsen (obecnie TÜV Süd). (QMA: Qualitätsmanagement-Auditor QMA-TÜV). Stypendysta Fundacji Carla Duisberga. Doradca w Coaching Program Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ). Adiunkt w Wyższej Szkole Administracji i Biznesu w Gdyni.

Jakie nagrody i wyróżnienia zdobył Jacek Kotarbiński?

Zdobył Grand Prix w konkursie na najlepszą strategię marketingową w sektorze bankowym, zorganizowany w 1998 roku przez Powszechny Bank Kredytowy (dziś: Bank BPH). Zwycięzca konkursu Blog Roku 2012 Onet.pl w kategorii „Blogi profesjonalne i firmowe”. Uznany przez Whitepress.pl za jedną ze 100 najbardziej inspirujących osób branży interaktywnej w Polsce. 

Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca. Zapraszamy do lektury innych publikacji o, które znajdziesz tutaj. Agencja Informacyjna.

AI, opinie /dec/ 22.07.2024, źródło: facebook i ktarbiski.com

Artykuł Jacek Kotarbiński – Idiokracja coraz bardziej realna pochodzi z serwisu Agencja Informacyjna.