Jakubik, ZBP: Polskie banki zaczęły stosować generatywną sztuczną inteligencję
– Sztuczna inteligencja i hiperpersonalizacja to będą dwa trendy w polskiej bankowości przez najbliższy rok. Cieszy mnie to, że sztuczna inteligencja wychodzi z fazy prototypowania i próbowania, a zaczynamy wchodzić w konkretne projekty. Mamy coraz więcej banków, które w swojej mobilnej lub internetowej bankowości zaczynają stosować już nie zwykłe, poste chatboty, tylko generatywną, sztuczną inteligencję […]
– Sztuczna inteligencja i hiperpersonalizacja to będą dwa trendy w polskiej bankowości przez najbliższy rok. Cieszy mnie to, że sztuczna inteligencja wychodzi z fazy prototypowania i próbowania, a zaczynamy wchodzić w konkretne projekty. Mamy coraz więcej banków, które w swojej mobilnej lub internetowej bankowości zaczynają stosować już nie zwykłe, poste chatboty, tylko generatywną, sztuczną inteligencję – powiedział Paweł Jakubik, przewodniczący Forum Technologii Bankowych ZBP w rozmowie z ISBnews.TV podczas IT@BANK.
Ekspert podkreślił, że hiperpersonalizacja będzie pomagała polskim bankom lepiej odgadywać potrzeby klientów detalicznych i odpowiadać na nie odpowiednimi produktami. W przypadku klienta korporacyjnego to polskie banki są trochę wolniejsze, ale i tam wychodzą z projektami, w szczególności do małych i średnich firmy.
– AI nie zastąpi człowieka, ona wypełni pewne przestrzenie, zwłaszcza tam, gdzie będzie poprawiała produktywność i efektywność ludzi. Chcąc przetrwać w erze sztucznej inteligencji musimy się z nią zaprzyjaźnić – podsumował.
rozmawiała: Dominika Ostrowska
video: Borys Skrzyński