Santander Leasing rozpoczął współpracę z Elocity
Santander Leasing nawiązał współpracę z Elocity, firmą oferującą system zarządzania stacjami ładowania aut elektrycznych dla biznesu. Oferta Elocity skierowana jest do wszystkich podmiotów, które dysponują prawem do miejsca parkingowego i odpowiednim przyłączem prądowym. Zgodnie z danymi spółki z pierwszego kwartału 2021 r. największe zainteresowanie wykazują zarządcy dużych nieruchomości, przede wszystkim powierzchni handlowych oraz biurowych, deweloperzy, ... Artykuł Santander Leasing rozpoczął współpracę z Elocity pochodzi z serwisu PRNews.pl.
Santander Leasing nawiązał współpracę z Elocity, firmą oferującą system zarządzania stacjami ładowania aut elektrycznych dla biznesu.
Oferta Elocity skierowana jest do wszystkich podmiotów, które dysponują prawem do miejsca parkingowego i odpowiednim przyłączem prądowym. Zgodnie z danymi spółki z pierwszego kwartału 2021 r. największe zainteresowanie wykazują zarządcy dużych nieruchomości, przede wszystkim powierzchni handlowych oraz biurowych, deweloperzy, firmy kurierskie, dla których elektryczny transport jest optymalnym rozwiązaniem oraz jednostki samorządu terytorialnego.
– Umowa z Elocity to kolejny krok w poszerzeniu naszej oferty w zakresie rozwoju elektromobilności w Polsce. Oferta w zakresie finansowania “zielonych” środków trwałych, zarówno pojazdów jak i segmentu maszyn i urządzeń oraz fotowoltaiki, od ponad 10 lat stanowi kontynuację strategii wspierania eko-inwestycji. Tylko w całym 2020 r. sfinansowaliśmy eko-pojazdy o łącznej wartości prawie 164 mln zł, co daje dynamikę 19 proc. r/r. Wszystko wskazuje na to, że 2021 r. powinien przynieść kolejne wzrosty, a przyczyną do tego będzie m.in. dalszy rozwój infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych czy też możliwość uzyskania wsparcia ze środków NFOŚiGW – mówi Mariusz Włodarczyk, dyrektor zarządzający Santander Leasing.
Zgodnie z podpisaną umową o współpracy Santander Leasing będzie dostarczać rozwiązania finansowe w zakresie leasingu stacji ładowania oferowanych przez Elocity. Tym samym przedsiębiorcy zainteresowani inwestycją w rozwój rozwiązań wspierających elektromobilność w będą mogli liczyć na specjalne oferty finansowania dostępne na terenie całej Polski.
Rozwój sieci stacji ładowania jest z oczywistych względów skorelowany z rynkiem sprzedaży samochodów elektrycznych. Jak wynika z Licznika Elektromobilności PSPA oraz PZPM, rok 2020 był w Polsce rekordowy pod względem liczby rejestracji samochodów z napędem elektrycznym. Łącznie pojawiło się ich nad Wisłą prawie 10 tysięcy, czyli o 140 proc. więcej niż rok wcześniej. Z najnowszych informacji przedstawionych przez ekspertów z Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar na podstawie danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów wynika, że obecnie w Polsce zarejestrowanych jest 22 009 aut „z wtyczką”, w tym 10 377 samochodów elektrycznych i 11 632 hybryd plug-in.
Obecnie stacji ładowania jest w kraju 1 364, co przekłada się na 2 641 punktów. 67 proc. stacji to stacje AC (prąd przemienny), a 33 proc. to DC (prąd stały). Najwięcej stacji ładowania jest oczywiście w Warszawie -160 sztuk. Jak wynika z najnowszego raportu PSPA „Polish EV Outlook 2020”, do 2025 r. w Polsce może powstać nawet 48 tys. ogólnodostępnych punktów ładowania samochodów elektrycznych. W zakresie infrastruktury prywatnej i półprywatnej, PSPA szacuje polski potencjał nawet na 110 tys. punktów.
Elocity jest integratorem elektromobilności, łączy kierowców-użytkowników z operatorami stacji ładowania. Kierowcom oferuje bezpłatną aplikację, umożliwiającą odnalezienie odpowiedniej stacji, uruchomienie ładowania i jego rozliczenie. Z kolei dla przedsiębiorców oferuje elektryczne karty paliwowe oraz możliwość zarządzania flotą. Operatorom, czyli podmiotom chcącym oferować i zarabiać na usłudze ładowania Elocity dostarcza kompletny pakiet, a mianowicie stację ładowania wraz z jej montażem, pozwolenia formalne oraz system do zarządzania stacją ładowania w chmurze.
Dodatkowo Elocity posiada swoje autorskie patenty i oprogramowanie, dostosowane do reguł panujących na polskim rynku. Firma ma podpisane umowy dystrybucyjne z renomowanymi producentami stacji ładowania. Spółka oferuje również programy abonamentowe, umożliwiające klientom rozłożenie inwestycji w czasie. Dzięki temu oferta zyskała uznanie wśród podmiotów chcących szybko i sprawnie rozpocząć oferowanie usługi ładowania samochodów elektrycznych.
Źródło: Santander Leasing
Artykuł Santander Leasing rozpoczął współpracę z Elocity pochodzi z serwisu PRNews.pl.