W zeszłym roku o 34% częściej wzywaliśmy domowe assistance
O 34% wzrosła liczba interwencji domowego assistance w 2020 roku – podsumowuje zakład ubezpieczeń Compensa. Assistance to zdecydowanie najpopularniejsze rozszerzenie ubezpieczenia domu i mieszkania – ma je niemal każdy posiadacz polisy. Zgłoszenia najczęściej wymagają interwencji hydraulików, serwisantów AGD i elektryków. Domowe assistance (klauzula home assistance) to najczęściej wybierane przez właścicieli domów i mieszkań rozszerzenie ubezpieczenia nieruchomości. ... Artykuł W zeszłym roku o 34% częściej wzywaliśmy domowe assistance pochodzi z serwisu PRNews.pl.
O 34% wzrosła liczba interwencji domowego assistance w 2020 roku – podsumowuje zakład ubezpieczeń Compensa. Assistance to zdecydowanie najpopularniejsze rozszerzenie ubezpieczenia domu i mieszkania – ma je niemal każdy posiadacz polisy. Zgłoszenia najczęściej wymagają interwencji hydraulików, serwisantów AGD i elektryków.
Domowe assistance (klauzula home assistance) to najczęściej wybierane przez właścicieli domów i mieszkań rozszerzenie ubezpieczenia nieruchomości. Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group podaje, że ten element wchodzi w zakres aż 98% polis.
Polacy nie tylko mają assistance, ale i z niego korzystają. Ze statystyk ubezpieczyciela wynika, że w 2020 roku liczba interwencji zwiększyła się o 34% w porównaniu z wcześniejszym rokiem.
– Na wzrost wpływają moim zdaniem dwa czynniki. Pierwszy to pandemia koronawirusa. W 2020 roku więcej czasu spędziliśmy w swoich domach i mieszkaniach. Chcąc nie chcąc bardziej je eksploatowaliśmy, a to przełożyło się na większą liczbę awarii. Drugi to rosnąca w ostatnich latach świadomość ubezpieczeniowa. W Polsce coraz więcej wiemy o ubezpieczeniach i można powiedzieć, że nauczyliśmy się z nich korzystać – mówi Andrzej Paduszyński, Dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Indywidualnych Compensa TU SA Vienna Insurance Group.
Assistance to pakiet usług gwarantujących natychmiastowe wsparcie w nagłych sytuacjach związanych z użytkowaniem nieruchomości. Polisa przydaje się przede wszystkim w przypadku wszelkiego rodzaju awarii – od awarii zamka w drzwiach po problemy z instalacją gazową.
W 2020 roku potrzebowaliśmy hydraulików
Trzy zdecydowanie najczęstsze rodzaje usług assistance to w 2020 roku to wsparcie: hydraulika, serwisu AGD i elektryka. Na kolejnych pozycjach znajdują się ślusarz, technik urządzeń grzewczych, dekarz i serwis RTV.
Poniżej w tabeli top 10 problemów zgłaszanych w ramach assistance w zeszłym roku.
Lp. | Kategoria zdarzenia | % interwencji |
1. | Awaria hydrauliczna | 47% |
2. | Awaria sprzętu AGD | 26% |
3. | Awaria instalacji elektrycznej | 13% |
4. | Uszkodzone lub zatrzaśnięte drzwi | 6% |
5. | Awaria urządzeń grzewczych | 4% |
6. | Uszkodzony dach | 2% |
7. | Awaria sprzętu RTV | 1% |
8. | Problemy z oknami i wybite szyby | |
9. | Awaria komputerów | |
10. | Konieczność opieki nad mieniem po szkodzie |
W zależności od ubezpieczyciela domowe assistance zapewnia wsparcie nawet w kilkudziesięciu sytuacjach. Oprócz wyżej wymienionych to także m.in. opieka nad zwierzętami domowymi, usługi concierge, interwencje gazownika, murarza czy malarza.
– Assistance to jedna z najczęściej wykorzystywanych usług ubezpieczeniowych. Przydaje się w niespodziewanych sytuacjach, które utrudniają codzienne funkcjonowanie. Z pozoru prozaiczne zdarzenia, np. cieknący kran czy niedomykające się drzwi, zajmują czas i potrafią przysporzyć sporych problemów. Pamiętajmy, że nie każdy chce i potrafi tego typu sprawy załatwiać na własną rękę – dodaje Andrzej Paduszyński z Compensy.
Źródło: Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group
Artykuł W zeszłym roku o 34% częściej wzywaliśmy domowe assistance pochodzi z serwisu PRNews.pl.