AI Asystent od Nest Banku z nowymi funkcjami. Pora na automatyzację płatności za faktury.

Nest Bank konsekwentnie rozwija N!Asystenta, realizując wizję AI agenta w bankowości. Od lutego 2025 r. klienci mogą opłacać faktury bezpośrednio w asystencie – wystarczy zdjęcie lub załączony dokument. To kolejny krok Nest Banku w kierunku automatyzacji bankowości, w której AI aktywnie wspiera klientów w zarządzaniu finansami.   Od początku naszą wizją było stworzenie rozwiązania, które ... Artykuł AI Asystent od Nest Banku z nowymi funkcjami. Pora na automatyzację płatności za faktury. pochodzi z serwisu PRNews.pl.

AI Asystent od Nest Banku z nowymi funkcjami. Pora na automatyzację płatności za faktury.

Nest Bank konsekwentnie rozwija N!Asystenta, realizując wizję AI agenta w bankowości. Od lutego 2025 r. klienci mogą opłacać faktury bezpośrednio w asystencie – wystarczy zdjęcie lub załączony dokument. To kolejny krok Nest Banku w kierunku automatyzacji bankowości, w której AI aktywnie wspiera klientów w zarządzaniu finansami.  

Od początku naszą wizją było stworzenie rozwiązania, które nie tylko odpowiada na pytania, ale faktycznie działa w imieniu klienta i wspiera go w zarządzaniu finansami. Już w ubiegłym roku N!Asystent pomagał w realizacji przelewów czy umawianiu rozmów z doradcą, a każda kolejna funkcja przybliża nas do roli pełnoprawnego AI agenta. Śledzimy rozwój generatywnej AI w bankowości – globalni liderzy, tacy jak OpenAI, testują rozwiązania, które łączą konwersację z automatyzacją procesów. To utwierdza nas w przekonaniu, że przyszłość bankowości pójdzie w kierunku bankowości konwersacyjnej, w której kluczową rolę będą kształtować inteligentni agenci – nie tylko rozumiejący potrzeby użytkowników, ale też aktywnie wspierający ich działania. Bankowość konwersacyjna to nowy standard, w którym interfejsy oparte na dialogu przekształcają rozmowę w skuteczne narzędzie do realizacji zadań, a nie tylko wymianę informacji. Nasz N!Asystent zmierza w tę samą stronę – staje się inteligentnym, proaktywnym agentem, który realnie odciąża użytkowników w zarządzaniu finansami. Jesteśmy pionierami we wprowadzeniu AI Asystenta do bankowości mobilnej w Polsce, a teraz chcemy jako pierwsi zbudować prawdziwego AI agenta w bankowości – mówi Janusz Mieloszyk, pierwszy wiceprezes Nest Banku.

Jak skorzystać z opcji opłacenia faktury przez N!Asystenta?

Opcja opłacania faktur została umieszczona na głównym ekranie – wystarczy kliknąć w proponowany prompt lub skorzystać z polecenia głosowego. Po przesłaniu zdjęcia lub załącznika Asystent automatycznie uzupełni dane, a użytkownik jedynie sprawdza ich poprawność i autoryzuje przelew wybraną metodą.

Nest Bank zapowiada, że to dopiero początek. W 2025 roku N!Asystent zyska kolejne funkcje. W planach jest m.in. obsługa wniosków i dyspozycji klienta, czyli obszar samoobsługi, który zwiększa automatyzację i wygodę korzystania z bankowości.

Czym jest N!Asystent?

N!Asystent to wirtualny agent klienta zasilany sztuczną inteligencją, dostępny w aplikacji mobilnej Nest Banku. Działa na modelu GPT 4o w ramach Microsoft Azure OpenAI i korzysta z regulaminów, cenników oraz informacji produktowych banku.

Rozumie język naturalny i wspiera klientów w codziennym zarządzaniu finansami. Pomaga w zlecaniu przelewów, obsługuje polecenia głosowe, umawia spotkania z doradcą oraz analizuje finanse, przedstawiając je w formie wykresów. Umożliwia także skanowanie faktur i ich automatyczną płatność.

Źródło: Nest Bank.

Artykuł AI Asystent od Nest Banku z nowymi funkcjami. Pora na automatyzację płatności za faktury. pochodzi z serwisu PRNews.pl.