Góralczyk, CUPRA: Mamy bardzo ambitne plany w Polsce

Marka CUPRA ma ambitne plany rozwoju w Polsce. Stworzyła w Warszawie 3. na świecie concept store CUPRA Studio i liczy w tym roku na nawet 10-krotny wzrost rejestracji modelu Formentor […]

Góralczyk, CUPRA: Mamy bardzo ambitne plany w Polsce

Marka CUPRA ma ambitne plany rozwoju w Polsce. Stworzyła w Warszawie 3. na świecie concept store CUPRA Studio i liczy w tym roku na nawet 10-krotny wzrost rejestracji modelu Formentor w porównaniu z ubiegłym rokiem, poinformował ISBnews PR manager marki CUPRA Jakub Góralczyk.

„CUPRA planuje w Polsce dużą ekspansję. Otworzyliśmy CUPRA Studio w Warszawie – trzeci concept store marki na świecie. Wierzymy, że jest to marka, która jest w stanie zyskać duże zainteresowanie zarówno wśród Polaków, jak i pasjonatów motoryzacji na całym świecie. Marka powstała w 2018 roku i od samego początku przyciąga uwagę swoim niestandardowym, dynamicznym charakterem. Nawet w niezwykle wymagającym 2020 roku popularność modeli CUPRY przekroczyła nasze oczekiwania, sprzedając się w rekordowych 27 400 egzemplarzach. Tym bardziej liczymy na bardzo pozytywne wyniki sprzedażowe w tym roku” – powiedział ISBnews Góralczyk.

Obecnie marka ma w portfolio 3 modele – Atekę, Leona oraz wprowadzonego na rynek w zeszłym roku Formentora.

„W II połowie ubiegłego roku, kiedy model Formentor pojawił się na rynku zarejestrowaliśmy niecałe 100 sztuk. Aby dać wyobrażenie o tym, jak bardzo chcemy markę rozwijać sprzedażowo, w tym roku zamierzamy zarejestrować 10 razy więcej. Będzie to możliwe dzięki zapewnieniu szerokiej gamy napędów, od hybrydowych, po sportowe jednostki spalinowe o mocy ponad 300 KM. Odpowiadamy w ten sposób na zróżnicowane zapotrzebowania naszych klientów” = dodał przedstawiciel marki.

Zaznaczył, że CUPRA ma ambitne plany rozwoju w kontekście elektromobilności.

„Wprowadziliśmy na rynek model hybrydowy razem z nową generacją Leona. Już za chwilę w wersji hybrydowej dostępny będzie również Formentor. Nasz pierwszy samochód elektryczny, el-Born, pojawi się na rynku w IV kwartale tego roku. Będzie to pierwsza całkowicie elektryczna CUPRA. W najbliższych latach spodziewamy się kolejnych modeli, zarówno hybrydowych, jak i elektrycznych. Wiele nadziei wiążemy również z elektrycznym SUV-em o nazwie Tavascan, który na razie został pokazany jako model koncepcyjny, a już wzbudził ogromne zainteresowanie w branży” – dodał Góralczyk.

Bezemisyjny samochód ma zapewnić łączną moc 225 kW oraz zasięg 450 km na jednym ładowaniu. Będzie to możliwe dzięki akumulatorom o pojemności 77 kWh. Góralczyk wierzy, że model, którego oficjalna data premiery nie została jeszcze potwierdzona, stanie się bardzo ważnym graczem na rynku elektryków. Przypomniał, że przy pracach projektowych CUPRA korzysta z najnowocześniejszych rozwiązań dostępnych w grupie Volkswagen.

„W ramach naszego koncernu korzystamy z najnowszych rozwiązań, jakie są możliwe na rynku. Kwestia akumulatora czy jednostki napędowej do samochodu elektrycznego jest niezwykle dynamiczna, bo co rusz pojawiają się kolejne innowacje. To są rzeczy, które się zmieniają dosłownie z miesiąca na miesiąc. Obecnie skupiamy się przede wszystkim na maksymalnym przedłużeniu czasu trwania baterii, czyli jej regeneracji. Zależy nam na tym, by móc wykorzystać ją możliwie jak najwięcej razy, aby zminimalizować kwestię utylizacji. Dlatego też już w drugim kwartale bieżącego roku otworzymy przy naszej fabryce w Barcelonie pionierskie centrum testowania baterii. To inwestycja o wartości 7 mln euro. W budynku o powierzchni 1500 m2 znajdą się przestrzeni testowe ogniw baterii litowo-jonowych, akumulatorów średniego i wysokiego napięcia, a także systemów ładowania stosowanych w pojazdach elektrycznych. Znajdą się tam również wyspecjalizowane komory klimatyczne odtwarzające warunki klimatyczne, w których może znaleźć się auto. W miejscu tym będziemy również opracowywali prototypy nowoczesnych akumulatorów” – zapowiedział Góralczyk.

 

Źródło