Ponad 250 tys. pakietów ubezpieczeń komunikacyjnych kupili klienci PKO Banku Polskiego

Już ponad 250 tys. pakietów ubezpieczeń komunikacyjnych kupili klienci PKO Banku Polskiego. Oferta ubezpieczeń OC, Auto Casco, NNW oraz Assistance cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Każdy klient banku może wybrać najkorzystniejszą dla siebie opcję z oferty kilku zakładów ubezpieczeń. – Ogromnie cieszy nas przekroczenie progu ćwierć miliona sprzedanych pakietów ubezpieczeń komunikacyjnych. W środowisku niskich stóp ... Artykuł Ponad 250 tys. pakietów ubezpieczeń komunikacyjnych kupili klienci PKO Banku Polskiego pochodzi z serwisu PRNews.pl.

Ponad 250 tys. pakietów ubezpieczeń komunikacyjnych kupili klienci PKO Banku Polskiego

Już ponad 250 tys. pakietów ubezpieczeń komunikacyjnych kupili klienci PKO Banku Polskiego. Oferta ubezpieczeń OC, Auto Casco, NNW oraz Assistance cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Każdy klient banku może wybrać najkorzystniejszą dla siebie opcję z oferty kilku zakładów ubezpieczeń.

– Ogromnie cieszy nas przekroczenie progu ćwierć miliona sprzedanych pakietów ubezpieczeń komunikacyjnych. W środowisku niskich stóp procentowych banki starają się budować potencjał do zwiększania dochodów pozaodsetkowych. Jednym z obszarów umożliwiających PKO takie działania są ubezpieczenia. Zmierzamy w kierunku budowy modelu, w którym PKO Bank Polski będzie hurtownią sprzedaży ubezpieczeń – zarówno tych powiązanych z produktami finansowymi, jak i samodzielnych polis ubezpieczeniowych związanych ze zdrowiem, życiem i majątkiem, również komunikacyjnych. Dzięki cyfryzacji, wieloletnie starania banków mające na celu wprowadzenie indywidualnych produktów ubezpieczeń do masowej sprzedaży zaczynają przynosić efekty. We Francji, Hiszpanii a także Włoszech banki stały się wiodącymi ubezpieczycielami na tamtejszych rynkach. Chcemy iść tą drogą i stać się wiodącym operatorem ubezpieczeniowym w Polsce – mówi Jan Emeryk Rościszewski, wiceprezes kierujący pracami zarządu PKO Banku Polskiego

We współpracy z towarzystwami ubezpieczeniowymi Benefia, InterRisk, Link4, Proama i Uniqa oraz PKO Ubezpieczenia bank oferuje polisy OC z Zieloną Kartą, AC, NNW i Assistance. Ubezpieczenia OC, AC, NNW i Zielona Karta mają taki sam zakres, niezależnie od towarzystwa ubezpieczeniowego, przy czym AC i NNW oraz Assistance oferowane są w trzech wariantach.

PKO Bank Polski sprzedaje ubezpieczenia pojazdów przy wykorzystaniu porównywarki produktów działającej w trybie on-line. Pozwala ona na przejrzyste zestawienie ofert i wybór przez klienta najkorzystniejszej. Bank daje też unikalną możliwość kupienia pakietu, którego polisy OC, AC mogą pochodzić od różnych ubezpieczycieli. Za całość można wygodnie zapłacić jednym przelewem.

Klienci mogą kupować osobno pojedyncze polisy OC, AC lub pakiety ubezpieczeń. Większość kupowanych pakietów ubezpieczeniowych, obok obowiązkowego OC, zawiera też popularne wśród polskich kierowców ubezpieczenie NNW kierowcy i pasażera, podobnie jak ubezpieczenie car assistance zawierające pulę usług pomocy na drodze. Przeciętnie co piąty kierowca decyduje się dodatkowo na ubezpieczenie auto casco. Pełny pakiet ubezpieczeń OC+AC+NNW i Assistance zapewnia kompleksową ochronę pojazdu oraz dodatkowe usługi i udogodnienia pozwalające kierowcy i pasażerom komfortowo znieść konsekwencje losowego zdarzenia w trakcie podróży.

Spośród klientów kupujących ubezpieczenia komunikacyjne w PKO trzy czwarte to mężczyźni. Klienci najchętniej korzystają z kanałów stacjonarnych – większość z 250 tys. pakietów została sprzedana właśnie w oddziałach i agencjach banku.

Zakup ubezpieczenia on-line

Klienci PKO Banku Polskiego coraz chętniej korzystają z usług on-line i sukcesywnie zwiększają zakres przeprowadzanych w nich transakcji, w tym kalkulacji i zakupu ubezpieczeń. To bardzo wygodne narzędzie. Popularne nie tylko wśród młodych klientów, choć wiek klienta korzystającego z ubezpieczeń komunikacyjnych w PKO poprzez kanały zdalne jest średnio o 10 lat niższy od klienta preferującego wizyty w placówkach banku.

Zakup ubezpieczenia w aplikacji IKO lub serwisie transakcyjnym iPKO jest prosty: wybieramy odpowiednią opcję w zakładce Ubezpieczenia i wpisujemy dane. Podajemy numer rejestracyjny samochodu, podstawowe dane pojazdu i właściciela oraz określamy zakres potrzebnego ubezpieczenia. Po uzupełnieniu danych system wylicza koszt wybranych ubezpieczeń i przedstawia wszystkie oferty z zaznaczeniem tej najbardziej korzystnej cenowo. Po zatwierdzeniu zakupu narzędziem autoryzacyjnym, dokumenty ubezpieczeniowe są dostępne w iPKO/IKO oraz przesyłane na adres e-mail klienta. Proces sprzedaży jest tak przygotowany, aby sprostać wymaganiom klientów, którzy mają różne oczekiwania do zakresu, sumy ubezpieczenia i sposobu likwidacji ewentualnych szkód oraz kosztów ubezpieczenia. Możliwy jest zakup ubezpieczenia nawet z 6-miesięcznym wyprzedzeniem.

Nie tylko komunikacyjne

Bank wspólnie z PKO Ubezpieczenia rozwija linię ubezpieczeniową w dwóch obszarach – ubezpieczeń powiązanych z produktami bankowymi, jak również samodzielnych. PKO Ubezpieczenia z dużym sukcesem wprowadziło na rynek ubezpieczenie onkologiczne OnkoPlan. Jej beniaminkiem jest PKO Ubezpieczenie dziecka – produkt, który swoją ochroną obejmuje dzieci i młodzież do 20 roku życia. Ubezpieczenie zapewnia pomoc i organizację opieki medycznej w razie nieszczęśliwego wypadku w przedszkolu, szkole oraz poza ich terenem. Szeroki zakres świadczeń obejmuje wsparcie lekarzy wielu specjalizacji. W sezonie urlopowym, w czasie stopniowego powrotu do możliwości nieograniczonego podróżowania za granicę, dużą popularnością cieszą się Moje Podróże24 – ubezpieczenie turystyczne, którego ochrona może się rozpocząć już w dniu jego zakupu. Wiele osób kupuje je w ostatniej chwili w iPKO czy aplikacji IKO. PKO Ubezpieczenia oferuje również szeroką gamę produktów dla klientów PKO Leasing, w tym ubezpieczenie komunikacyjne i mienia.

Źródło: PKO BP

Artykuł Ponad 250 tys. pakietów ubezpieczeń komunikacyjnych kupili klienci PKO Banku Polskiego pochodzi z serwisu PRNews.pl.