Webmakers z Polski wchodzi na chiński rynek

Agencja Informacyjna: Webmakers – polskie przedsiębiorstwo technologiczne zajmująca się sztuczną inteligencją wchodzi na rynek chiński. Gdzie upatruje dla siebie szanse i możliwości rozwoju? Webmakers wchodzi do Chin z polską AI … Read More Artykuł Webmakers z Polski wchodzi na chiński rynek pochodzi z serwisu Agencja Informacyjna.

Webmakers z Polski wchodzi na chiński rynek

Agencja Informacyjna: Webmakers – polskie przedsiębiorstwo technologiczne zajmująca się sztuczną inteligencją wchodzi na rynek chiński. Gdzie upatruje dla siebie szanse i możliwości rozwoju?

Webmakers wchodzi do Chin z polską AI

Trudno wyobrazić sobie dzisiaj świat bez sztucznej inteligencji. Wiedzą to też przedsiębiorstwa, na całym świecie, którzy inwestują jej rozwój. Wśród przedsiębiorstw, korzystających z rozwoju sztucznej inteligencji, jest Webmakers, marka należąca do polskiej spółki Internet & Business (I&B). Na targach International Import Expo w Szanghaju w 2024 roku, przedsiębiorstwo zadebiutowała w Chińskiej Republice Ludowej. Przedstawiciel I&B powiedział agencji CMG, że poziom rozwoju sztucznej inteligencji w Państwie Środka jest bardzo wysoki, ale Webmakers wierzy, że może znaleźć miejsce dla siebie na ogromnym chińskim rynku.

Webmakers: oprogramowanie na miarę klientów

– To jest mój pierwszy raz w Chinach, także jestem naprawdę zaszczycony, że mogę być tutaj – mówi w rozmowie z agencją CMG Szymon Kubala, konsultant biznesowy ds. sztucznej inteligencji Internet & Business. – Jest to wielkie wrażenie, szczególnie same targi są miejscem, w którym nie miałem jeszcze okazji być. Byłem na różnych targach w różnych krajach, ale to są chyba największe, na jakich byłem. Także naprawdę jestem pod wrażeniem – mówi Kubala.

– Jako Webmakers zajmujemy się w dużej mierze tworzeniem oprogramowania na miarę klientów, czyli klienci do nas przychodzą i tworzymy dla nich aplikacje webowe. Tym się w dużej mierze zajmujemy, ale w ostatnim czasie bardzo weszliśmy w rynek sztucznej inteligencji. Tworzymy różnego rodzaju asystentów, trzecią rękę tak naprawdę dla firm, aby wspomóc ich po prostu w rozwoju, w robieniu rzeczy, które powinny być automatyczne, a w dzisiejszych czasach bardzo często są robione przez jedną osobę lub kilka nawet osób. Zakładamy, że sztuczna inteligencja po prostu przyspieszy zdecydowanie te procesy – stwierdza Szymon Kubala z Internet & Business.

Generalnie jako Webmakers chcielibyśmy nawiązać współprace z Chinami współpracę z wielu powodów. Przede wszystkim dlatego, że uważamy, że jest wiele miejsc, gdzie można po prostu poprawić, przyspieszyć niektóre rzeczy i wykorzystać sztuczną inteligencję na którą ostatnimi czasy jest duży popyt. Byłem na Shanghai Tower, gdzie właśnie widziałem, że są ekspozycje dotyczące sztucznej inteligencji. Jako Webmakers Chcemy się tak po prostu wstrzelić, porozmawiać z klientami, zobaczyć, czy jesteśmy w stanie pomóc. Jest dużo rzeczy, których się tak naprawdę nie spodziewałem, przylatując tutaj do kraju. Zauważyłem, że Radzicie sobie Państwo jako Chiny z technologią bardzo dobrze, natomiast na pewno znajdą się jeszcze jakieś miejsca dla nas – mówi Sebastian Kubala z Webmakers.

Webmakers z Polski wchodzi na chiński rynek


Co to jest spółka Internet & Business?

Przedsiębiorstwo Internet&Business powstało 2010 roku. Zajmuje się web developmentem, aplikacjami mobilnymi, e-commerce czy desigiem. I&B zrealizowała ponad 200 projektów, z których aż 84 proc. zleceń zostało złożonych dięki referencjom. Przedsiębiorstwo Internet & Business tworzy zaawansowane rozwiązania technologiczne, które sprawiają, że projekty kończą się sukcesem. I&B ma siedzibę w Mikołowie pod Katowicami, w Rzeczpospolitej Polskiej. Internet & Business ma także swoje przedstawicielstwa w Oslo – stolicy Królestwa Norwegii oraz Londynie – stolicy Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej.

Jak rozwija się sztuczna inteligencja w Chinach?

Chiny rozpoczęły budowę nowej generacji krajowych stref pilotażowych innowacyjnego rozwoju sztucznej inteligencji w 2019 roku, opierając się na lokalnych władzach, które przeprowadzają demonstracje technologii, programy pilotażowe i eksperymenty społeczne.

Zgodnie z dokumentem wydanym przez Ministerstwo Nauki i Technologii, do 2023 roku Chiny planują zbudować około 20 stref pilotażowych AI.

W strefach pilotażowych państwo planuje wprowadzić szereg praktycznych i skutecznych narzędzi politycznych, zbadać modele integrujące sztuczną inteligencję i rozwój gospodarczy, zdobyć doświadczenie, które można powtarzać i dzielić się doświadczeniami.

Dziękujemy za przeczytanie naszego artykułu do końca. Zapraszamy do lektury innych publikacji. Agencja Informacyjna.

AI, Gospodarka, Polska, Chiny,  Sztuczna inteligencja / DEC, zródło: Silk Road Poland / Ilustracja główna: Ideogram / 18.11.2024, ilustracje materiały prasowe

Artykuł Webmakers z Polski wchodzi na chiński rynek pochodzi z serwisu Agencja Informacyjna.