Prajsnar, Cloud Technologies: Rok 2025 niesie ze sobą dobre perspektywy dla branży
– Rok 2024 był dla Cloud Technologies bardzo ciekawy za sprawą szeregu wydarzeń, które miały miejsce w branży, poczynając od plików cookies, które z nami zostaną. Jednak to, co wywołało największe poruszenie w branży reklamy internetowej to decyzja Oracle o zamknięciu części Oracle Advertising, czyli rezygnacja z całej działalności reklamowej, która także dotyczy rynku danych. […]
– Rok 2024 był dla Cloud Technologies bardzo ciekawy za sprawą szeregu wydarzeń, które miały miejsce w branży, poczynając od plików cookies, które z nami zostaną. Jednak to, co wywołało największe poruszenie w branży reklamy internetowej to decyzja Oracle o zamknięciu części Oracle Advertising, czyli rezygnacja z całej działalności reklamowej, która także dotyczy rynku danych. Ma to dla nas wiele konsekwencji, chociażby zwalnia się udział w rynku, szacujemy, że to ok. 10-20% – powiedział Piotr Prajsnar, prezes Cloud Technologies w rozmowie z ISBnews.TV.
Jak twierdzi, jest to spora szansa na „ciekawszą” przyszłość. Takie zmiany na rynku wymuszają szereg zmian, a co za tym idzie, szybszy rozwój. Wskazał, że sprzedaż danych w roku 2024 była rekordowa. To wpisuje się w strategię spółki na lata 2023-2025. Rozwijają się przede wszystkim organicznie. Podsumował, że perspektywy dla rynku są dobre, w szczególności tego amerykańskiego, który stanowi ok. 80% przychodów spółki ze sprzedaży danych.
rozmawiała: Dominika Ostrowska